Instagram

Wyróżnij się! Budują efekty WOW! w swoim biznesie

B

Czym są dokładnie efekty WOW?

Efekty WOW to te wszystkie drobiazgi, najczęściej małe detale, które wpływają na finalną całość i sprawiają, że nasi goście czują się zawsze wyjątkowo. Odnosi się to do odczucia emocjonalnego, które towarzyszy naszym gościom już od pierwszego kontaktu z Twoją osobą/miejscem. Są to te wszelkie aspekty, które tworzy się poprzez atmosferę, czynniki wyróżniające, dbałość o szczegóły i docelowo wywołują u naszych gości pozytywne wrażenie, zaskoczenie, zdziwienie. Kluczem jest to, aby te wszystkie elementy sprawiły, że nasze miejsce już na zawsze zostanie zapamiętane w niecodzienny sposób.

W treści będę nawiązywać w szczególności do miejsc beauty, jest to branża, z którą jestem związana od wielu lat.
Zobaczmy, jak to wygląda na podstawie dwóch przykładów salonów, które miałam przyjemność niedawno odwiedzić. Miejsc z takim samym zasobem, jednak z całkowicie innym odczuciem emocjonalnym.

Wchodząc do jednego i drugiego salonu musiałam zadzwonić domofonem, recepcjonista wiedział więc, że idzie Gość.

Pierwsze miejsce. Po przekroczeniu progu czekała już na mnie przy drzwiach Pani i powitała  mnie słowami: „Dzień dobry Pani Aleksandro” odbierając mój płaszcz i pytając: „Życzy sobie Pani kawy białej czy czarnej?”. Gdy płaszcz został odwieszony do szafy a odpowiedz na temat rodzaju kawy została przeze mnie udzielona, zostałam zaproszona do pokoju relaksu, gdzie usłyszałam: „Zaraz podam kawę i przyjdzie do Pani nasza kosmetolog Kasia, która się Panią zajmie”. WOW!

Drugie miejsce, podobna sytuacja. Dzwonię domofonem i wchodzę do salonu. Tu trzy Panie siedzą na recepcji i słyszę: „Dzień dobry, za Panią jest szafa, proszę sobie powiesić płaszcz”. Zatem uczyniłam to, a gdy schowałam swój płaszcz do szafy stałam chwilę w ciszy patrząc na Panie w recepcji, po czym usłyszałam: „Proszę przejść do drugiego pomieszczenia i poczekać”. KONIEC. Właśnie koniec.

Ten sam zasób, jedni powiedzą, że przeszkoda, że za każdym razem trzeba dzwonić na domofon, by otworzyć drzwi. Inni przekują to w perfekcyjny atut.

Taki drobiazg? Pamiętaj, że to nie drobiazg! Który salon wybrałabyś następnym razem mimo takiego samego sprzętu i oferty? Zrobienie na kimś dobrego pierwszego wrażenia jest bezcenne i procentujące na lata.

Jak się wyróżnić na tle konkurencji? To naprawdę proste!

Cała magia w tworzeniu efektów WOW w danym miejscu zaczyna się już od pierwszego kontaktu i nie jest to przekroczenie progu. Jest to coś, co zaczyna się znacznie wcześniej. PR zewnętrzny – czyli komunikacja w social media, nasza strona www oraz wydarzenia, w których bierzemy udział. Dopiero później nasz gość spotka się z PR wewnętrznym – a więc z tym wszystkim, czego  doświadczy przekraczając próg Twojego salonu. Sprzedając nasze produkty/usługi, powinniśmy zadbać o odpowiednie „opakowanie”, stąd tak ważny jest PR. Te dwa obszary są kluczowe do budowania efektów WOW.

Kiedy i gdzie ostatni raz sama pomyślałaś WOW? „To” mi się podoba, „to jest” coś innego, „z tego powodu” tu wrócę?

Pamiętajmy, że dziś nie sztuką jest otworzyć firmę, dziś sztuką jest sprawić, by każdy chciał do niej wracać i bezinteresownie polecać dalej – zarówno usługi, jak i całe „opakowanie”.

Kluczem, aby takie zaskoczenie wywołać jest uświadomienie sobie naszych mocnych strony, czyli wyróżników sprawiających, że czujemy się dobrze i chcemy do tego miejsca wracać, nie tylko pod względem kompetencji kosmetologa, ale także wszelkich małych detali i wypracowanych standardów.

 Czy znasz czynniki wyróżniające Twoje miejsce na tle konkurencji?

Jako właściciel miejsca/marki pamiętaj, że tylko twórca widzi całość. Twórca miejsca, czyli TY.

Budowanie marki, efektów WOW zaczyna się więc od Twojej wizji.

Na efekt WOW wpływają obszary takie jak PR, obsługa klienta, kompetencje zespołu
i oferowane usługi oraz sprzęt.

Pytanie – Czy jako właściciel znasz mocne strony swojej firmy? Elementy wpływające na pozytywne zaskoczenie? Co w tym momencie przychodzi Ci na myśl?  Czym się wyróżniasz?

Dążmy do sprecyzowanych odpowiedzi.
Gdy Twoje myśli są zbyt ogólne, poniżej dodatkowe pytania pomocnicze:

  • Z jakiego powodu powstało to miejsce, które tworzysz?
  • Czym konkretnie Twoje miejsce ma się wyróżniać?
  • Dlaczego goście pragną do niego wracać?
  • Wyobraź sobie, że Twoje biuro/firmę/salon odwiedza nowy gość, poznaje Ciebie – co chciałabyś, aby opowiedział o tym miejscu swoim znajomym? Jakich słów powinien użyć w swojej wypowiedzi, żebyś czuła się dumna z miejsca, które tworzysz?

Właściciele miejsc premium na pytanie: „Czym wyróżnia się Twoje miejsce?” bardzo często odpowiadają: „miłą atmosferą”.  Wtedy zastanawiam się, co ta odpowiedz tak naprawdę oznacza? Z jakimi wyróżnikami się ona kojarzy? 
Idąc za tą myślą zadaj sobie pytanie: „W jaki sposób tworzysz miłą atmosferę w swoim biurze/firmie/salonie?”.  Odpowiedź będzie już bardziej precyzyjna, np. poprzez zapach, świeże kwiaty, dobrą kawę, naturalny uśmiech członków Twojego zespołu. A może poprzez spotkania networkingowe lub wydarzenia?
Każdy czynnik wyróżniający tworzy zasób i atut Twojego salonu.

7 sprawdzonych trików, które sprawią, że Twoi goście będą chcieli wracać

  1. Daj się znaleźć w sieci

Zainwestuj w stronę internetową oraz dwa niezbędne narzędzia w social media (facebook i Instagram). Poczta pantoflowa, czyli inaczej marketing szeptany jest dla każdej firmy najsilniejszą formą promocji, ma jednak jedną wadę. Jest ograniczona zasięgiem. Tylko działanie online, pozwala działać na skalę i dociera do nowych, potencjalnych klientów. Świadomie kreowany przekaz może doskonale budować efekt WOW, już na poziomie pierwszego kontaktu poprzez social media i stronę www. Przekaz, czyli spójne, przemyślane posty, zdjęcia i grafiki jakich będziemy się trzymać, mają znaczący wpływ na całościowe postrzeganie salonu.
Obecnie narzędziem, które najlepiej sprzedaję jest nie zawsze jeszcze przez wszystkich doceniany instagram i niezawodne instastories. Używając tego narzędzia, możemy pokazywać naszą codzienność salonu, standardy, dzielić się cennymi, krótkimi poradami czy wprowadzanymi zmianami. Ważne jest, by traktować instastory jak serial spójnie i konsekwentnie prezentując dany temat np. rodzaje masaży czy zabiegów. Podczas tworzenia relacji na instastory pamiętaj o początku, rozwinięciu i zakończeniu.

2. Zadbaj o element Instagramowy

Co to oznacza? To element/rzecz/przedmiot, które sprawiają, że patrząc na nie chce się od razu zrobić zdjęcie.
Co może być takim elementem instagramowym? Może to być np. pięknie podana kawa w przezroczystej filiżance, ścianka zdjęciowa z logo z neonu lub dizajnerski fotel. Tu kreatywność nie ma ograniczeń.

Mieszkając pół roku w Nowym Jorku mijałam każdego dnia wiele restauracji/miejsc beauty. Jednak tylko tam, gdzie był element Instagramowy, coś WOW co przyciągało uwagę i się wyróżniało wpływało na to, że lokal był pełen ludzi.

Pamiętajmy, że wrzucanie zdjęć do sieci, przez naszych gości to doskonała najbardziej wiarygodna i dodatkowo darmowa promocja naszego miejsca na skalę.

3. Rozkochaj gości w kawie i jej podaniu

Wspomniana wyżej kawa. Nigdy na niej nie szczędź – na jej jakości i podaniu. Ostatnio miałam przyjemność być w miejscu, gdzie kawa była rewelacyjna w smaku, a pianki nie widziałam dawno tak dobrze spienionej … początkowo więc doskonały efekt WOW do momentu, gdy poprosiłam o drugą kawę, którą dostałam w innej filiżance!

Wychodząc zobaczyłam trzecią, najpiękniejszą moim zdaniem filiżankę, którą otrzymał inny gość salonu i cały czar efektu WOW prysł! Dlaczego? Powód bardzo prozaiczny – brak spójności.

Zatem pytanie, czy masz w biurze/salonie spójne filiżanki oraz inne dodatki?  Jeżeli masz w nazwie firmy słowo „FIT”, to zwróć uwagę by nie podawać czekoladek do kawy, a jeżeli podajesz kawę w porcelanowej filiżance, to nigdy nie podawaj plastikowej łyżeczki. A co najważniejsze nie zapomnij spytać o kawę/herbatę, nawet jak ktoś przychodzi na krótki zabieg. Niestety zdarza się to nawet w najbardziej ekskluzywnych miejscach.

4. Stwórz przestrzeń dla gości

Aby się wyróżnić nie wystarczy obecnie klasyczna recepcja z poczekalnią. Jeśli masz przestrzeń stwórz „VIP room”, inaczej zwany „pokój relaksu”. Jest to idealna przestrzeń, która mówi gościom „przyjedź szybciej”, „zostań po zabiegu”, „zapoznaj się z nową ofertą”, „poczytaj tu książkę”. Czyli przestrzeń, w której czujemy się dobrze. Idąc dalej, w takiej przestrzeni możesz zadbać o „drink bar”, czyli miejsce z małymi butelkami soków, wody czy nawet szampana.

5. Postaw na karteczki spersonalizowane

Czym one są? W miejscach beauty pierwsi klienci bardzo często otrzymują małe upominki z broszurami, cennikami, gadżetami czy próbką kremu. Tu możemy dodać spersonalizowaną karteczkę z logo salonu i z ręcznie wypisanym tekstem: „Pani Olu, dziękujemy za wizytę”. Podobną karteczkę można położyć na fotelu zabiegowym w gabinecie np. z tekstem „Pani Olu, teraz godzina na relaks”, możemy też zapisać wybrany cytat, a stałym klientom przygotować bardziej spersonalizowane sentencje. W zależności od biznesu jaki prezentujemy.

Podczas wydarzeń można takie karteczki wykorzystać również zamiast standardowej wizytówki.

Wszystkie te czynności sprawiają, że się wyróżniamy!

6. Stwórz coś autorskiego

W usługach na początku może to być ciekawy sposób na wykonanie zabiegu, a następnie serii zabiegów autorskich! Może to być także Twój charakterystyczny autorski gadżet bądź sposób bycia.
Przekaż tą idee innym członkom Twojej firmy – angażujcie się zespołowo, wyróżniajcie się zespołowo.

7. Wyróżnij się przez pomaganie!

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, czyli CSR jest nową przestrzenią, która może pomóc wyróżnić się Twojemu salonowi na tle konkurencji.

Największe, renomowane miejsca Beauty w Nowym Jorku, które miałam możliwość odwiedzić były zaangażowane w działania charytatywne. Na przykład w Tramp SPA w recepcji można było zakupić urocze misie, których dochód przeznaczony był na cel charytatywne. W innym salonie można było nabyć kremy, z których część dochodu przeznaczona była na wybrany cel dobroczynny.

Zastanów się czy nie warto nawiązać stałej współpracy z Fundacją lub Stowarzyszeniem?  Dobro jest piękne i zawsze do nas wróci!

Strategicznym celem salonów jest sprzedawanie usług i produktów, jednak nie wydarzy się to bez zadbania o czynniki wyróżniające i małe detale Twojego miejsca. Budowanie pozytywnego zaskoczenia u gości od pierwszego możliwego kontaktu, wystandaryzowana obsługa klienta oraz uśmiechnięty, zaangażowany zespół to elementy kluczowe, które sprawiają, że goście chcą do nas powracać, a co najważniejsze opowiadają o naszym miejscu innym. Bądźcie kreatorami swojego salonu, zaskakujcie drobiazgami i dbałością o szczegóły wywołując u swoich gości efekt WOW!

Podsumowując:

  1. Spisz co Cię wyróżnia na tle konkurencji
  2. Obierz strategię
  3. Wprowadź efekty WOW!

Trzymam za Ciebie kciuki!

Aleksandra Dworska

Specjalista w budowaniu wizerunków obiektów Beauty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEKARSTWO na wszystko czy kolejna MODA? 👉odczuwasz ciągłe zmęczenie?
09.07.2019
Brak komentarzy

LEKARSTWO na wszystko czy kolejna MODA? 👉odczuwasz ciągłe zmęczenie?

👉na sam dźwięk budzika masz gorszy humor?👉masz sporo stresu?👉brakuje Ci siły do działania? Może warto pomyśleć o ADAPTOGENACH ❗ To produkty, które od dawien dawna stosowane są w medycynie wschodniej (Med. Chińskiej i Ajurwedzie). Czym są?✨ To ekstrakty ROŚLINNE z roślin ziołowych, które mają cudowny wpływ na ludzki organizm.(Sama je stosuje, ale o moich wrażeniach później😉) Ich […]

#GirlBoss zapewnij sobie pełne grafiki klientów!
Brak komentarzy

#GirlBoss zapewnij sobie pełne grafiki klientów!

Co sprawia, że jedni mają pełne grafiki … a inni ledwo co zarabiają na czynsz? Na podstawie własnego doświadczenia, jak i po wielu rozmowach z właścicielami i zespołami w miejscach beauty widzę 2 przyczyny i mam na nie rozwiązania! Jakie? 1. Kompetencja – non stop rozwijana wiedza kosmetologa 2. Stymulacja! W internecie, poprzez PR wewnętrzny, […]

Relacje Partnerskie
Brak komentarzy

Relacje Partnerskie

Jak często mówisz swojemu Mężczyźnie, że jest super?Jak często mówisz mu, że jest przystojny?A jak często zachwycasz się tym, co robi dla Ciebie na codzień? 😉 Skarbie,Wielokrotnie wspominałam o regule wzajemności. I wiesz co? W tej sytuacji ona tez się sprawdza… 😉 ✅ Lubisz, kiedy On mówi Ci, że wyglądasz bosko? 👉 Komplementuj go, kiedy założy Twoją ulubioną koszulę, kupi […]

Masz pytania? Skontakuj się z nami.

Kontakt

Dane adresowe
Biuro
Organizatorka wydarzenia
Aleksandra Dworska
Organizatorka wydarzenia
Karolina Gruszecka
Organizatorka wydarzenia
Ola Chołody

Codziennie coś nowego

Znajdź nas na:
Formularz kontaktowy

Wyślij Arrow